עמוד:58

ב . לאחר העבודה על הישרים שבסעיפים ב ו–ג בצד א של דף ישרי המספרים מבקשים מהתלמידים לצייר ישרי מספרים נוספים ולסמן עליהם את הנקודות 2 , 1 , 0 ו . 3– דיון - סמנו על ישר מספרים את הנקודות המתאימות למספרים . 10 , 12 , 5 , 1 איך מצאתם ? - 1 15 12 8 4 סמנו על ישר מספרים את הנקודה המתאימה למספר - 100 . איך מצאתם ? האם המקום מדויק ? 15 - סמנו על ישר מספרים את הנקודה המתאימה למספר . 30 - איך מצאתם ? האם המקום מדויק ? - איזה מספר נוסף נמצא בין 1 ל2– אתם יכולים לסמן על הישר באופן מדויק ? ג . מבקשים מהתלמידים להשתמש במקלות השברים ובצד ב של דף ישרי המספרים המצורף לחוברת . פותרים עם התלמידים את סעיף א : דיון 5 1 איך מצאתם את הנקודות המתאימות למספרים 1 ו– ? 10 5 ממשיכים לעבוד בסעיפים ב ו–ג בצד ב של דף ישרי המספרים . 2 קטע יחידה נעזרים בפעילות 3 בעמוד 70 בחוברת לתלמיד ומבהירים מהו קטע יחידה . בפעילות זו התלמידים מוצאים נקודות המתאימות לשברים שונים . בשלב הזה אפשר לצייר כל שבר על ישר מספרים אחר . בפעילות זו מומלץ להדגיש : - יש מספרים שנוכל לסמן במדויק על הישר משום שיש לנו מקלות שברים המתאימים למכנה שלהם . – יש מספרים שנוכל לסמן במדויק גם אם אין לנו מקל שברים המתאים למכנה שלהם , משום שהם מתאימים למספרים השלמים . ( ייתכן שיהיו תלמידים שימצאו בעזרת מקל שברים כלשהו מקום של שבר שהמכנה שלו הוא כפולה של המכנה המתאים למקל , לדוגמה : הם ימצאו בעזרת מקל שברים המחולק ל3– חלקים 6 שווים את מקומו של השבר . 15 ואולם אם התלמידים אינם מעלים זאת , אין צורך לעסוק בזה בשלב הנוכחי ( . במקרה הזה לא מסומנת הנקודה המתאימה למספר . 1 אפשר למצוא את הנקודות המבוקשות גם אחרי סימון הנקודה המתאימה ל , 1– ואולם אפשר לעשות זאת גם בדרך אחרת . לקטע שבין שני מספרים שלמים עוקבים על הישר קוראים קטע יחידה . מטרת הפעילות היא להראות שגודל קטע היחידה הוא שרירותי , אך הוא קבוע על אותו ישר . התלמידים יראו ששינוי הגודל של קטע היחידה משפיע על המרחקים בין המספרים שעליו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר