עמוד:73

1 ייצוגים שונים של השבר א . מספרים לתלמידים : לחנות הצבעים הגיעה הזמנה מרשת החנויות " קשת של צבעים" עבור החנות בבאר שבע . וזו ההזמנה : צבע לבן 3 - ליטרים , 3 6 צבע כחול 5 - ליטרים , 3 8 צבע אדום 4 - ליטרים , 2 4 צבע צהוב 3 - ליטרים . 3 אופן אריזת הצבעים : הצבע הלבן - שתי פחיות של 1 ליטר ושאר הכמות בבקבוקים שווים . הצבע הכחול - שלוש פחיות של 1 ליטר ושאר הכמות בבקבוקים שווים . הצבע האדום - פחית אחת של 1 ליטר ושאר הכמות בבקבוקים שווים . הצבע הצהוב - כל הכמות בבקבוקים שווים . המשימה : עזרו למוכרים להכין את הצבעים למשלוח לחנות בבאר שבע : כתבו כמה פחיות של 1 ליטר יש להכין מכל צבע , מהו גודל הבקבוקים שיש להכין מכל צבע ומהו מספרם . דיון - איך יסופק הצבע הלבן לחנות בבאר שבע ? - איך יסופק הצבע הכחול ? - איך יסופק הצבע האדום ? - איך יסופק הצבע הצהוב ? איך אפשר לבדוק אם אכן נשלחה לחנות הכמות המתאימה מכל אחד מהצבעים ? ב . קוראים עם התלמידים את עמוד . 90 בפעילויות שבעמודים 91-90 מציגים מספרים מעורבים שהשבר שבהם 6 גדול מ , 1– לדוגמה : . 2 בצורת הצגה כזאת של המספרים משתמשים 5 במקרים מסוימים בחיסור , לדוגמה , בפתרון התרגיל הזה : את הבדיקה אפשר לבצע בעזרת מלבנים מחיקים מהדף המצורף לחוברת ; מלבנים אלה מייצגים את פחיות הצבע . אפשר להיעזר גם בישר המספרים . את ההזמנה של הצבע הלבן יכול לתאר 7 המספר 2 או התרגיל : 2 + 7 6 או 6 6 . 2 × 1 + × 7 כשנסמן את הנקודה המתאימה על הישר , 1 ניווכח שהיא מתלכדת עם המספר 1 7 6 3 ולכן 6 6 . 3 = 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר