עמוד:80

4 כפל מספר מעורב בשלם א . מספרים לתלמידים : 1 גל צובעת 4 דלתות . לצביעת כל דלת צריך 1 ליטר צבע . 3 דיון - כמה ליטרים צבע גל צריכה לצביעת ארבע הדלתות ? - מהו התרגיל המתאים ? איך נפתור אותו ? ב . כותבים על הלוח את השוויון הזה : 2 2 4 × 3 = 4 × 3 + 4 × 9 9 דיון - האם השוויון הזה נכון ? הסבירו . - איזה צד של השוויון קל יותר לפתור ? - כיצד אפשר להראות את פתרון התרגיל על ישר המספרים ? ג . כותבים על הלוח את התרגיל הזה : 3 1 × 4 = 5 מסרטטים על הלוח את הישר : דיון - הראו את דרך פתרון התרגיל על ישר המספרים . - מהי תוצאת התרגיל ? ד . כותבים על הלוח את התרגיל הזה : 10 . 4 × 3 = דיון פתרו את התרגיל וכתבו בעיה מילולית המתאימה לו . התרגיל המתאים : 3 3 3 4 × 1 = 4 = 5 1 רצוי שהתלמידים יציעו דרכי פתרון 1 משלהם לתרגיל 3 . 4 × 1 = __ ראו דוגמאות בהקדמה ליחידה זו . אפשר להזכיר כאן את חוק הפילוג , אך יהיו תלמידים רבים שיבינו את השוויון רק בייצוג מוחשי . אפשר להשתמש בפחיות הצבע להמחשה . יש דרכים שונות לפתור תרגיל זה על הישר . דוגמאות : 3 א . " לקפוץ" 4 קפיצות , גודל כל קפיצה . 1 5 ב . " לקפוץ" 4 קפיצות שגודלן 1 ואחר כך 3 4 קפיצות שגודלן . 5 ג . " לקפוץ" קפיצה אחת שגודלה 1 ולאחר 3 מכן קפיצה שגודלה ולחזור על הפעולה 5 4 פעמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר