עמוד:94

? . 1 עיינו בפירמידות הגיילם של אזרביג ' ן בשתי נקודות זמן : . 2009 , 1989 היעזרו גם בנתונים הדמוגרפיים של אזרביג ' ן בטבלת המדינות שבסוף הספר . תארו את התהילכים הדמוגרפיים שעברה אזרביג ' ן בתקופה זו . ישמו לב כי בפירמידות אול הנתונים הם במספרים מוחלטים ולא באחוזים . . 2 ערכו השוואה בין פירמידת הגיילם האופיינית למדינות המפותחות לבין פירמידת הגיילם האופיינית למדינות הפחות מפותחות . ציינו את ההבדילם ואת משמעותם . . 3 עיינו בטבלת הנתונים המשווה בין איטילה לקונגו , מדינות שמספר תושביהן דומה . א . באיזה שלב במודל התמורה הדמוגרפית נמצאת כל אחת מהמדינות ? נמקו את תשובתכם . ב . שערו לאיזו קבוצת מדינות ישיכת כל אחת מן המדינות שבטבלה , ואחר כך בדקו בטבלת המדינות שבסוף הספר , אם השערתכם נכונה . ג . נסחו את הקשרים בין המשתנים השונים בכל אחת מן המדינות . . 4 א . עיינו בטבלת המדינות שבסוף הספר . בחרו שתי מדינות שישעור הריבוי הטבעי בהן גבוה . מצאו מידע על המדינות האלה והסבירו מהם הגורמים לריבוי הטבעי הגבוה בכל אחת מהן . ב . במדינות הבאות ישעור הריבוי הטבעי נמוך מאוד : יפן , זימבבווה , פוילן , איטילה , סווזילנד , בולגריה , א ff קראינה . ישעור הריבוי הטבעי הנמוך במדינות אול נובע מסיבות שונות . מיינו את המדינות האלה לשתי קבוצות וציינו ילד כל קבוצה - מהו הגורם העיקרי לישעור הריבוי הנמוך . . 5 הגרפים בעמוד הבא מראים את ההבדילם בישעור הריבוי הטבעי במדינות המפותחות ובמדינות הפחות מפותחות . נסחו את ההבדילם בין שתי קבוצות המדינות , לפי הגרפים .

ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר