עמוד:18

לפני קריאת השיר כותבים על הלוח שלושה מארבעת הבתים הראשונים של השיר , ומחליפים את המילים ' אור' ו'צל' בשמות ילדים , למשל : בגני , בצדה של מרפסת מור ודור ff חקו בתופסת . ממהר-אץ דור ואיננו מ ff יג את מור . ומור- הוא עליז ו ff מח ובורח , בורח , בורח ! הערה דידקטית : בכיתות שבהן יש מחשב ומקרן או לוח פעיל , מומלץ להקרין את השיר ולהסתיר את המילים 'אור' ו'צל . ' קוראים את הבתים ושואלים את התלמידים באיזה משחק מדובר . שואלים : למה אפשר לצפות בהמשך של השיר , לפי מה שקראנו עד עכשיו ? ( מה שאמור לעלות הוא העולם של משחק התופסת : ריצה , מנצח , מפסיד - מילים מהשדה הסמנטי של משחק ( . אפשר לצאת עם התלמידים לחצר , ואח " כ לשאול אותם מה ראו בחוץ . אפשר להניח שהתלמידים לא יתייחסו כלל לאור ולצל בחצר , וזה יפתיע אותם בהמשך . קריאת השיר מסבירים שאנחנו הוספנו לשיר שמות של ילדים , כי בדרך כלל ילדים משחקים תופסת , אבל לאה גולדברג כתבה משהו אחר . קוראים את השיר בקול בפני הכיתה .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר