עמוד:317

אסור ... ? מותר ! פס' 17-14 16 העתיקו את הקטע שלפניכם למחברת , והשלימו את המילים החסרות : בתחילה , ( במחברת ) ( הפלישתים / אנשי שבט יהודה ) הסגירו את שמשון לידי ( במחברת ) ( הפלישתים / אנשי שבט יהודה ) שמשון היה כבול בחבלים , והפלישתים שמחו לראות אותו ( במחברת ) ( מותר / אסור !( אבל בסוף - שמשון היה ( במחברת ) ( המפסיד / המנצח !( איך זה קרה !? רוח ה' הייתה עם ( במחברת ) ( שמשון / הפלישתים , ( וה ( במחברת ) ( חבלים / חוטים דקים ) שהיו על ידיו וכפתו אותו , הפכו כמו ( במחברת ) ( חבלים / חוטים דקים ) אחר כך , לא רק שהפלישתים לא הרגו את שמשון , אלא ( במחברת ) ( שמשון / פלישתי ) הוא שהרג פלישתים רבים ! 17 קראו בפסוקים 17-16 את שירו של שמשון ועל ההתנהגות שלו לאחר הניצחון . כיצד הייתם מתארים את שמשון עכשיו - נרגש ? שחצן ? מפוחד ? מבוהל ? מלא כוח ? תיאור אחר ? הסבירו את בחירתכם . פס' 14 לחי - זה יהיה שם המקום בעוד רגע ... חכו ! הריעו - קראו קריאות שמחה . ותצלח עליו רוח ה' - רוח ה' הייתה איתו . כפשתים אשר בערו באש - כמו חוטים דקים שנשרפים . וימסו אסוריו - החבלים שנאסר בהם , כמו נמסו . פס' 15 לחי חמור טריה - עצם לחי של חמור שלא מזמן מת , ולכן היא עדיין לחה וטרייה ולא יבשה . ויך - היכה , הרג . פס' 16 חמור חמרתים - חמר היא ערמה ; חמור חמרתים הוא ערמה עד שתיים . כלומר , בלחי החמור הכיתי את הפלישתים וערמתי אותם בערמה או שתיים . פס' 17 ככלתו לדבר - כאשר סיים ( כילה ) לדבר . וישלך - זרק .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר